Press & media

16 juni 2025

PhoneLife växer lönsamt med Teknikmagasinet

Ett år efter återlanseringen fortsätter PhoneLife AB att växa snabbt tillsammans med Teknikmagasinet. Med lönsamhet i ryggen och en organisk tillväxt på över 40% senaste året siktar bolaget nu på att passera en miljon beställningar under 2025.

Sedan PhoneLife AB tog över Teknikmagasinet och lanserade varumärket som en renodlad e-handel har responsen från både gamla och nya kunder varit stark. Teknikmagasinet och PhoneLife har snabbt blivit ledande alternativ för mobilaccessoarer och prylar, med fortsatt hög kundnöjdhet och tillväxt – helt utan extern finansiering.

– Vi ser ett fantastiskt gensvar från våra kunder, som uppskattar att Teknikmagasinets utbud nu är tillgängligt online. Att kunna kombinera ett starkt varumärke med e-handelns fördelar har varit nyckeln till vår tillväxt och lönsamhet, säger Julius Jansson Sleth, VD på PhoneLife AB.

För att möta efterfrågan och skapa utrymme för fortsatt expansion flyttar PhoneLife i september till nya, större lokaler i Bredden, Sollentuna. Där samlas lager, logistik och kontor under ett tak, med kapacitet för både högre ordervolymer och ett växande sortiment.

 

6 februari 2024

Teknikmagasinet återuppstår

PhoneLife AB, som driver mobiltillbehörsbutiken PhoneLife, har förvärvat varumärket Teknikmagasinet och har nu återstartat Teknikmagasinet.se. Teknikmagasinet kommer att bedriva e-handelsverksamhet.

– När vi på PhoneLife fick klart för oss att Teknikmagasinet återigen stod vid ruinens brant kände vi oss tvungna att agera. Vi kommer uteslutande att fokusera på e-handel då vi anser att det ligger i varumärkets natur att vara teknik-fokuserat och framåtlutat. Friheten att kunna handla när och var man vill och sedan snabbt och smidigt få det levererat hem är svårslagen. Kunder som handlar från Teknikmagasinet.se kommer att få åtnjuta samma snabba leveransupplevelse som PhoneLifes kunder gör, säger Julius Jansson Sleth, VD på PhoneLife AB.

Teknikmagasinet.se har återstartats i nygammal tappning med den äldre, traditionella logotypen och under sloganen ”meningen med livet”.

– Vi har sedan barnsben starka känslor kopplat till varumärket och tar oss an uppgiften att förvalta det vidare med stor ödmjukhet. För oss var det en självklarhet att återstarta e-handeln med den traditionella logotypen och under sloganen ”meningen med livet”, säger Julius Jansson Sleth.

För frågor, kontakta Julius Jansson Sleth, VD på PhoneLife AB - julius@phonelife.com

Vi använder cookies för att du ska få en så bra upplevelse som möjligt.Läs mer